تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

شب قدر

جمعه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ق.ظ

 ای خواجه چه جویی  زشب قدر نشانی 

هر شب ، شب قدر است اگر قدر بدانی ..

جامی


دست خودم نیست واقعا میگم دست خودم نیست تحمل ادمهای تک بعدی برام سخته ، تحمل دین اونجوری که به خوردمون دادن سخته ، تحمل اینکه هر چی گفتن چشمُ گوش بسته بپذیریم سخته ، حتی پذیرش خدایی که از بچگی تو ذهنمون ساختن سخته 

خاله ام  میگه تو یاغی یه روح جستجوگر داری که خودش باید به نتیجه برسه 

نمیدونم چرا شب قدر یا ایام مناسبتی بیشتر از هر روز دیگه بهم می ریزم هزاران سوال تو ذهنم  میاد مدام دچار مقایسه کردن می شم  و تهش به هیچ نتیجه ای نمی رسم جز اینکه خدا و اسلام خودمُ داشته باشم  وبگذارم بقیه راحت باشن هر چند بقیه نمی گذارن ادم راحت باشه

کاش  تو ذهنم بمونه که همه روزا وشبای خدا می تونه به عزیزی شبهای قدر باشه کاش یاد بگیرم تو همه ی روزا وشبای خدا هم میشه قران به سر گرفت و الهی العفو گفت 

کاش تو ذهنم بمونه دعای جوشن کبیر رو میشه بقیه روزا وشبای سال خوند و کاش تو ذهنم بمونه گناه نکردن تو طول سال خیلی بهتر از اینه که کل سال هر غلطی دلم خواست بکنم به امید شبهای قدر 

بخدا تو این سه شب هیچ معجزه ای تو زمینه ی بخشش پیش نمیاد اینو به جرات می تونم بگم چون خدا به بقیه روزا  شبامون هم توجه میکنه 

بقول پوریا اعمالتو کل سال انجام بده و شب قدر دعا کن سرنوشت سال آیندت خوب رقم بخوره  ولی ما عادت کردیم به زندگی کلیشه ای ، دوست نداریم باورهامون ترک بخوره ، از تلنگر خوردن بدمون میاد وفوری جبهه گیری میکنیم 

 بچه بودم تا بیست و دوسالگی هر وقت مضطرب می شدم ناخن می جویدم بدون اینکه خودم متوجه باشم یه کار روتین وعادی که هر روز انجامش میدادم وقتی به خودم اومدم که کارم غلطه و تصمیم گرفتم ترکش کنم پوستم کنده شد چون مدام باید حواسم می بود که انجامش ندم و انجام ندادنش  برام عادت بشه  و خیلی وقتها از دستم در می رفت و بار انگشت به دهان بودم شاید مثال بی ربطی باشه اما میخوام بگم  گناه کردن هم مثل ناخن جویدن سالها باهاش خو گرفتیم و انجامش برامون عادت شده ،  فرض میکنیم  تو این سه شب بخشیده شدیم کدوم یک از ما بقیه سال حواسمون هست که تکرارش نکنیم؟ 

  با خودم که تعارف ندارم ، خیلی وقتها حواسم به خودم و رفتارم نیست و کاری رو میکنم که نباید بکنم پس شب قدر برای من هیچ فایده ای نداره چون طول سال دستم خالی بوده ، این سه شب هیچ اتفاقی برام نمی افته چون بقیه روزا وشبای سال  نمره خوبی نگرفتم 

خدای شما رو نمیدونم اما خدای من میگه همه روزا وشبای سال سعی کن به سمت نور وخوبی پیش برو اسلام من میگه خوبی بی قید وشرط 

تا الانم که موفق نشدم  حداقل به اون چیزی که خدا ودینم میگه نزدیک بشم ، نمیدونم چطور بقیه به این راحتی منتظر معجزه هستن تو این سه شب بخشیده بشن و باز روز از نو روزی از نو همون ادمای سابق 





موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۶
خورشید جاودان

نظرات  (۱)

روزگار سختی شده برای علاقه مندان به مذهب.هم باید از باور خود دفاع کنند و هم باید دست گزافه گویان مذهبی را رو کنند.با اینکه خوب میدونند چیزی که انجام میدهند قطعی ترین اشتباه ممکن است که اگر نبود نمیگفتند <یاتی باالدین جدید>.
منم مطمین نیستم دفاع از این مذهب در این دوره کار خیلی درستی باشه...مخصوصا دینی که از فیلتر هزار و چهارصد سال تفکر انسانی گذشته همچون رودی که از بستر زمین میگذره گرچه که زلال تر میشه اما اضافاتی هم با خودش به همراه داره البته خوب هم میدونم که در این موارد ملاک عقل هست...
جمله ای هم که بالا نوشتم یه مکالمه درونی بود که باید نوشته میشد نه برای به خاطر سپردن بلکه برای فراموش کردن.
نگاه من هم به تمام مناسبات به همین شکل هست.اگر قراره ده روز از سال به فکر امام حسین باشم در ادامه سال هم هیچ تغییری در من ایجاد نشه همون بهتر که خرق عادت نکنم اون ده روز هم مثل بقیه روزهای سال سپری کنم.ولی اینهم به یاد دارم که بهار با اولین رویش گل آغاز میشود.اگر شب قدر یا هر مناسبت مذهبی و یا غیر مذهبی اولین گل از بهار من باشه میتونه مفید باشه به طوریکه مناسبات باعث ایجاد عادت و یا تغییری جدید در من بشوند میتونن مفید باشند.ولی معمولا این مناسبات حکم شو آف برای ما داره که در اینصورت نبودنش خیلی بهتر از بودنش هست.


پاسخ:
عالی گفتید تمام اون چیزایی که تو ذهنم بود و خود سانسوری نمیگذاشت بگم تو این چند خط کامنت خوندم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی