تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

مساله اصلی آمریکاست

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲ ق.ظ
بچه که بودیم ، اون سنی که خیلی معنی ندارم ، نمیشه الان بخرم وصبر کن وقت حقوق حالیمون نبود اون موقعی که مثل همه بچه ها پافشاری می کردیم فلان چیز رو میخوام و مامان خسته وکلافه توپ رو می فرستاد زمین بابا ، وقتی میگفت مساله اصلی امریکاست  و پشت بندش سکوت هردو 
و نهایتش به نتیجه نرسیدن اصرار های من و رضا معنیش این بود که پول برای خرید اضافی در دسترس نیست خب این مساله اصلی امریکاست یه پیام رمزی بود ، دلشون نمی اومد مستقیم بهمون بگن ولی وقتی بابا اینو می گفت منو رضا می فهمیدیم خبری از رسیدن به خواسته هامون نیست: ولی معنی دقیقش رو هم نمی دونستیم ))
معنی دقیق این پیام رمزی رو وقتی که چهارده ساله بودم فهمیدم دلم میخواست برم اردو واونقدر اصرار کردم ودو روز گریه و زاری که هزینه اردو رو بدین منم با بچه ها برم اون موقع بود که بابا مستقیم بهم گفت تو شرایط خوبی نیست ونمیتونه هزینه اردو رو بده  و از اون موقع به بعد من برای هیچ چیزی اصرار نکردم چون شرمندگی رو تو صورت پدرم دیدم 
شاید بخاطر همین با مامان رمزی حرف میزد به هر حال از اون موقع به بعد هیچ چیزی رو به زور ازشون نخواستم چون می دونستم که اگر در توانشون باشه برامون سنگ تموم میگذارن 
از بیست ویک سالگی کار رو شروع کردم  منشی دکتر بودن اولین تجربه شغلی من بود یک ماه بیشتر دوام نیاوردم چون اون سالها نگاه مردم به منشی بودن خوب نبود بعدش از هر چیزی که بلد بودم مقدار کمی پول در اوردم کاردستی درست کردن ، بافتنی ، گلسازی ،مربی مهدکودک  و....  فقط بخاطر اینکه اون روزی که فکر میکردم بابام خسیس وبدجنس پول داره ولی نمیده که برم اردو پدرم شرمنده ترین پدر دنیا بود
نمی دونم چرا اینا رو نوشتم 
فقط گاهی ، نه خیلی وقتها یا شایدم همیشه به این فکر کردم که چقدر دلم میخواد اونقدر پول داشتم که با خیال راحت خرجش میکردم و هیچ وقت اونقدر حساب کتاب نمیکردم برای خرج کردن حساب کتاب زیاد پشیمونت میکنه از خرید 
تقصیر خودم بود که اول صبحی رفتم عکس اتاق کار همکارمو دیدم که چقدر قشنگه ، چقدر رویایی و دلم خواست منم  یه چیزایی به اتاقم اضافه کنم 
با خودم میگم یعنی مردم اینقدر پولدارن ؟ بعدم به خودم میگم حتما هستن که عکس خونه زندگیشون اینقدر قشنگه :)) 
بعد هم فوری اون ابر خیال و خواسته رو می ترکونم و میرم سراغ زندگی مورچه ای و پر تلاش خودم 
شاید هم نوشتم که فراموش نکنم بعد رفتن بابا هم باز مساله اصلی آمریکاست یه زمانی دختر خونه ای بودم که بابایی داشتن که به قیمت جونش وسایل ارامش وآسایش خونه و خانوادش رو فراهم میکرد این روزها دختر بزرگه خونه ای هستم که باباشون پر کشیده و رفته 
واقعا سخته بخوای جای بابا هم باشی 
یادمه بابا وقتی می نشست پای حساب کتاب مالیش جایی که به مشکل بر میخورد فشار خونش میرفت بالا و حالا بعد بابا مجبورم من به حساب کتابا رسیدگی کنم حساب کتابایی که نصف بیشترش بخاطر بیماری من بوده و باید بهش رسیدگی بشه 



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۸
خورشید جاودان

نظرات  (۵)

متاسفانه توی بدترین زمان ممکن به این دنیا اومدیم

نه عشق و کیف نسل قبل رو داشتیم

نه امکانات و آسایش نسل این دوره رو

دقیقا جایی افتادیم که  با جنگ و کمبود و صف آشنا شدیم

یعنی یه جورایی خیلی زودتر از موعد بزرگ شدیم در حالی که نوجوونی و

جوونی نکرده بودیم

مشکلات مالی هم که انگار با بختمون گره خورده

خدا هممون رو نجات بده . آمین

 

 

پاسخ:
امین
حرف دلمو زدی 
از خودم میپرسم چرا و چرای بی جواب
می دونم غصه ی گذشته آدم را به راحتی نخواهد کرد، اما به هر حال باید پیش رفت ... خودتو به خاطر بیماری ات مقصر ندان و به چشم اندازهای روشن تری فکر کن لطفا.
پاسخ:
من خودمو مقصر نمیدونم بیماری دست من نبوده ولی وظیفه دارم امور مالی رو سر و سامون بدم و بهتر کنم
۰۳ آذر ۹۶ ، ۱۷:۵۳ رحیم فلاحتی
به امید روزهای خوب زنده ایم .
اختلاف ها خیلی زیاد شده . خیلی زیاد
پاسخ:
وقتی بابا بود چون سنگینی این مسوولیت رو دوشش بود متوجه عمق فاجعه نبودم مثل همه بچه ها بیخیال زندگیمو میکردم حالا وضع فرق میکنه شدم مرد خونه بیشتر از هروقتی تمام مردای خونه و باباها رو درک میکنم
۰۳ آذر ۹۶ ، ۱۸:۴۷ رحیم فلاحتی
خیلی سخته . خداقوت پهلوون !

پاسخ:
سلامت باشی ابلوموف عزیز
۰۸ آذر ۹۶ ، ۱۶:۱۰ میله بدون پرچم
سلام
نسل این بچه‌های خوب و حرف‌گوش‌کن و عاقل رو به انقراض است! قبلاً بچه‌ها خیلی زود مسئله اصلی را درک می‌کردند مثل شما... و قبل از شما هم ما!... ولی الان بچه‌ها در این زمینه و فقط در این زمینه دوزاری‌شون کجه!
امیدوارم و اطمینان دارم که از عهده حساب و کتاب هم به خوبی برمی‌آیید.

پاسخ:
اخرین باز مانده نسل دایناسورا هستیم پس با این حساب :))
فعلا که زیر فشارش اعصابم داغون شده ولی کمرم خم نشده 
خدا بزرگه و من به روزی رسونیش امیدوار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی