تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

بیایید با پنبه سر ببریم

يكشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۵۰ ب.ظ
انتقاد اداب داره 
رک گویی هنر نیست 
من از انتقاد بی رحمانه و رک گویی متنفرم
خیلی خودتون ، خودشون و خودمون رو دست بالا نگیریم لطفا 
شما از من بیشتر می دونی ، بیشتر خوندی ، بیشتر نقاشی کشیدی ، هنر مندی ولی دانای کل نیستی حق نداری با بی رحمی ولحن نامناسب از من انتقاد کنی 
خیلی وقت پیش می رفتم انجمن ادبی جوری نوشته هام نقد شدن که تا به امروز با یه اعتماد به نفس ترک خورده نوشتم حتی جاهایی که حس کردم بیشتر از من می دونن جرات نکردم حرف بزنم  و مثل ژله لرزون ومثل یه بچه با ترس نظرمو گفتم  مبادا بهم بخندن و حتی جای هیچ حسابم کنن ولی باز گفتم ، من که از رو نمی رم
خیلی وقتا یه بی رحمی این مدلی ، یه کم دست بالا گرفتن  اثر مخرب مادام العمری میگذاره یه عده رو برای همیشه فلج میکنه وعده ای مثل من رو ترسو ولرزون میکنه 
سالها با نوشتن و خوندن قهر کردم فقط بخاطر اینکه نمی تونستم مثل شما ، اونا بنویسم وبخونم مثل یه بچه لکنتی که ترجیح میده سکوت کنه منم قلم و کاغذ رو گذاشتم کنار 
امروز تو یه گروه هنری باز همون اتفاق افتاد 
من نه ادعایی دارم ونه امکاناتی کارمو تو گروه گذاشتم ولی با انتقاد بی رحمانه مواجه شدم 
تهشم بهم گفتن لطف میکنن وقت میگذارن نظرشون رو میگن حتی اگه بی رحمانه باشه چون نیتشون خیر قابل پذیرش  ، گفتن تو این گروه تعریف ممنوعه چون هدف پیشرفت کار ولی یادشون رفت که انتقاد هم آداب داره و قرار نیست با رک گویی بی رحمانه کار کسی نقد بشه 
تا حالا فکر کردین چرا ما ادمای انتقاد پذیری نیستیم ؟
ما انتقاد پذیر نیستیم چون منتقدان ما  درست انتقاد کردن رو بلد نیستن 
یه اصل مهم تو انتقاد اینه که توی ضعیف ترین کار هم بگردیم ونقطه قوت رو پیدا کنیم اون نقطه قوت رو جوری به چشم شخص بیاریم که از نظر روحی آماده اش کنیم بعد نقطه ضعف کارش رو بگیم 
چرا باید تعریف کردن ممنوع باشه ؟ طبیعت ادمی طالب تعریف و به چشم اومدنه و این یه جز انکار ناپذیر وجود هر ادمی دنیا زیرو رو میشه اول انتقادمون رو با تعریف وپر رنگ کردن نقاط قوت کار یا نوشته شروع کنیم ؟ نه یهو بگیم کارت بی روحه
ادمی که نقاط قوت کارش رو بهش گوشزد کنن خیلی بیشتر از کسی که با نقد بی رحمانه مواجه شده اماده و پذیرای انتقاد
این افتخار نیست که بگی من ادم رکی هستم و حرفمو راحت میزنم هنر اونه که قبل نظر گفتن چند ثانیه فکر کنی حرفی که می زنی ممکنه چه اثری تو روح و روان ادم داشته باشه و یکم کلماتت رو پس وپیش کنی 
چه اشکال داره یاد بگیریم با پنبه سر ببریم ؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۳
خورشید جاودان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی