تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

بیست و سه

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۹:۰۰ ق.ظ
تا امروز فکر می کردم یکی از محاسن پای شکسته خلاص شدن از دید وبازدیدهای مسخره ی عید نوروز ولی مامانبزرگ اولتیماتوم داد که هر جا رفتم تو هم باید بیای و حق اعتراض نداری
میدونید همیشه از عید بخاطر همین بازدیدهاش خوشم نمی اومده ادمهای متظاهری که طول سال بدترین رفتارها رو باهم دارند ، زیر اب هم رو میزنن وپشت سر هم چه حرفها که نمیزنن ، حتی از هم متنفرند تو این چند روزه نقاب حال بهم زن همه چی خوب وخوش میزنن وبه دیدن هم میرن بعد بقیه سال نو همون ادمهای سابق میشن 
اونقدری که اسفند شور وشوق اومدن سال نو رو دارم خود فروردین همچین حسی ندارم ولی امر، امر مامانبزرگه و نمیشه ازش سرپیچی کرد 
مامانبزرگ طرفدار سر سخت دیدن فامیل و همیشه به زبون محلی میگه مهر وِ دیداره یعنی با دیدن که محبت بوجود میاد ولی یکی نیست بهش بگه قربون دل مهربونت ادمای این دوره نقاب زن های ماهری هستن جوری تظاهر میکنن که اصلا متوجه نمیشی کی دوست کی دشمن 
کلی نقشه کشیده بودم برای فرار از این دید وبازدیدهای مسخره ی سالی یه باری که مامانبزرگ همه کاسه کوزه هامو ریخت  بهم
در حال خوندن جلد دو کارامازوف ها هستم وبه جرات میتونم بگم بعد از ابلوموف این عیاش های دوست داشتنی باعث شدن به ادبیات روسیه علاقمند بشم وپیگیر اثار روس ها بشم 
تصمیم گرفتم سال جدید با نویسنده های روس اشنا بشم وبیشتر از اثارشون بخونم هر چند تو این دو کتابی که تابحال خوندم توضیحات اضاف حوصله سر بر زیاد هست و گویا یکی از ویژگی های اثار روس هاست ولی با وجود این خوبن ، بهتره بگم به دلم بدجور نشتن

---------------------------------------------------------------------------------
خیلی بلد نیستم تو قالب کلمات و جملات آنچنانی سال نو ویا هر مناسبتی رو تبریک بگم فقط میگم 
سال نوتون مبارک امیدوارم پر از سلامتی و خوشی  هر مدلیش که مد نظر خودتون والبته کتاب باشه براتون 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۲۹
خورشید جاودان

نظرات  (۲)

کارامازوف ها برای من حکم آبلوموف را دارد برای شما . مدتهاست که به فکرش هستم اما دو مقوله سردرگمی در انتخاب مترجم و از آن مهم تر مبلغ بالای این کتاب به همراه آناکارنینا سدهایی بوده اندکه مرا به آنها نرسانده اند.
شاید امسال اگر بار نخوانده های فراوان خانه کم شده به سمتشان رفتم.
البته حتما بعد از بازخوانی جنگ و صلح تولستوی.
سال نو شما هم مبارک . منم امیدوارم سالی سلامت و پر از لذت مطالعه پیش روتون باشه.
پاسخ:
راستش کارامازوف ها رو هدیه گرفتم وگرنه با اون قیمت بالاش عمرا میخریدمش امیدوارم سال جدید خوندنش قسمت شما هم بشه  
حالا به غیر ابلوموف برادران کارامازوف هم رفت تو لیست عاشقانه هام

ادبیات روسیه یک رود بی پایان است و هر کس کسل کننده و مطول توصیفش کند، کتابخوان حرفه ای نیست. یعنی منظورم اینه که خیلی ها را دیده ام با این کلمات ادبیات روسیه را توصیف کرده اند.

من هم امیدوارم سالی بهتر در انتظار همه مان باشد. نباید ناامید شد!

پاسخ:
من که کتابخون حرفه ای نیستم از این همه طول و تفسیر حوصلم سر میره 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی