تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

نشد که بزرگ شود

يكشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۴ ب.ظ

نمیدونم تا حالا این حس بد رو که هرچه تلاش کنید دیده نمیشید تجربه کردین یا نه؟

یا اون حس تبعیضی که بین بچه های یه خانواده وجود داره؟

یا اونقدر از والدینتون دلخور باشید  که شک نداشته باشین اونا دوستتون ندارن حالا هرچی بگن که مگه میشه پدر مادری بچش رو دوست نداشته باشه؟

من خوزستانی این حس رو هر روز تجربه میکنم 

وقت نفس کشیدن تو طوفان خاک

موقع تشنگی آبادان و خرمشهر 

موقع خشک شدن کارون و رودخانه های دیگه وطنم 

وقت سوختن هورالعظیم 

وقت انفجارهای پتروشیمی ها و کشته شدن اتشنشانهای هموطنم

وقت دنبال کار گشتن 

وقتی که سهم ما از صنعت نفت فقط الودگی هاشه

وقت مبتلا شدن به انواع سرطانها

هفته دفاع مقدس 

کشته شدن هم وطنام 

وقت دیدن آثار جنگ رو تن در و دیوار شهرم

من خوزستانی حس تلخ پس زده شدن رو تجربه کردم 

حس اینکه فقط پولمون خوبه برای آقایون و حضرات کله گنده که بدوشن و ببرن و رو شونه های ما برن بالا

وقتی که جنگ باعث شد خیلیامون زود بزرگ بشیم و مسوولیت یه خونه رو دوشمون بیافته در نبود پدرهامون 

پدرهایی که تمام فکر و ذکرشون وطن بود و آزادی وطن

وقتی که تو فیلما از ما دزد و قاتل میسازن و حتی به خودشون زحمت نمیدن لهجه درست رو بکار ببرن اونوقتی که ماها میشیم ادمهای سیاه سوخته و خلاف قصه 

وقتی که شهرستانیا با خود واقعیمون مواجه میشن و با تعجب می پرسن چرا شما سیاه نیستین چرا لهجه ندارین 

مادر وطن خیلی وقته ما رو فراموش کرده 

و این فراموشی تو لحظه لحظه ی زندگی ما خوزستانی ها حس میشه 

با تمام وجود باور کردم ما فرزندان نا تنی مادر وطنیم پس زده هایی که ...

چقدر طول می کشد

که دوباره انسان برای خانه اش پرده ای بدوزد

چند نخل برویند در حیاط



موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۱
خورشید جاودان

نظرات  (۱)

سلام تسلیت میگم، حالتونو میفهمم ...
سخته فکر کنی کمتر از حقت بهت رسیدگی شده، اما باور کنید همه ی مردم پر از دردن ، ما از کشتار هم وطنامون پر از دردیم، فقط خواهش میکنم فکر نکنید بقیه ی استانها وضعیت خوبی دارن...
من تو یه شهر کوچیک با معدنای فراوون تو استان کرمان زندگی میکنم، ابنکه مبگید مورد تمسخر قرار گرفتیم، ما هم تمسخر رو حس کردیم وقتی لحجه و رسوماتمون به تمسخر گرفته میشه وقتی همه فکر میکنند هم استانیهای من همه اعتیاد دارند و خیلی چیزهای دبگه...
توی شهر من معادنی هست که میتونه به تنهایی یک کشور رو اباد کنه اما ما حتی اسفالا خیابونهامون رقت انگیزه ، جوونهامون تو معدن کار میکنند اما با حقوق ناچیز و با بهای تنفس گوگردی که شش هاشون رو نابود میکنه، حال همه بده، فقط  فرق ما اینه که مرز نشین نیستیم تا مثل کردها و ترکها و بلوچ ها و اقوام عرب گروههایی برای جداییمون تلاش کنن، میدونم حالتون خرابه اما تجزیه کشور توی این خاور میانه ناامن که به زن و مرد و پیر و جوون رحم نمیکنه فقط همه چیز رو خراب تر میکنه...
پاسخ:
سلام 
من با تجزیه وطنم مخالفم نمیدونم از نوشته ام چی برداشت کردین که نوشتین تجزیه کشور همه چیز رو خراب میکنه ؟ هیچ کسی دوست نداره از خاکش جدا بشه
و میدونم حال وطن خوب نیست چه سیستان بلوچستان باشه چه کرمان چه تهران و..‌
این متن رو یه  آدم غصه دار و عصبانی نوشته که اروم بشه همین
من فقط حس و حال خودم رو نوشتم 





ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی