تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

دنیایی به وسعت قلب انسانها

سه شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۷، ۰۷:۵۲ ب.ظ

اینکه بپرسی عربها چه عروسک سنتی می ساختن و بشنوی هیچ و در ادامه گفته بشه بحث ریشه و ریشه یابی و عربها تو این شهر هیچ ریشه ای نداشتن حال بهم زن ترین حرفی  که ممکنه از یه مسوول فرهنگی  بشنوی چون قرار بود بخاطر رفع کینه و نفرتی که بین عربها و عجم ها( فارس ها ) هست یه کارهایی بکنیم ولی راه خیلی سختی داریم سالیان سال که این قوم جز اقلیت اونم تو حاشیه قرار گرفتن و چون معلم منطقه عربی هستم فقر و جهل رو تو مناطق حاشیه با پوست و استخونم حس میکنم و همیشه دلم میخواست برای ایجاد صلح و ارامش بین این اقلیت و سایر مردم قدمی بردارم پیش خودم فکر کردم چه چیزی بهتر از عروسکها یا کارهای بومی هنری ولی امروز برخوردی دیدم که حساب کار اومدم دستم 


حمایت از اقلیت عرب فکر کنم منو با خاک یکسان کنه ولی پای ایده و هدفم می ایستم ممکنه حتی برچسب های ناجوری هم بخورم ولی هیچوقت نه نگاه جنسیتی داشتم نه قومیتی اصلا به نظرم ریشه و اصالت تو این دنیای بزرگ یه 

چیز احمقانه است و تو منطقه ای مثل شهر من و استان خوزستان باید این بحث های قومیتی رو کنار بگذاریم خیلی دلم میخواست به طرف بگم عربها هم اندازه ما حق دارند نسبت به این شهر شمایی که میگی ریشه ندارن به لباس محلی های مادران و مادربزرگامون نگاه کن که رد پایی از پوشش زنان عرب دارن ولی می دونستم با یه ادم تندرو و متعصب طرفم و ترجیح دادم سکوت کنم ولی بدجور بغض کردم 

اگه میخواین حرکات و جریان های ناسیونالیستی و این پان ها ناک اوت بشن اول از همه باید نگاهمون رو به دنیا و ادماش عوض کنیم و حداقل برای خودمون تو ذهنمون هم که شده یک دنیای بی مرز بسازیم 

اونوقت که هیچ تندرویی و هیچ جدایی طلبی وجود نخواهد داشت

واقعا برای خودم متاسف شدم با تمام وجودم بعنوان کسی که جز اکثریت فارس هستم خواستم با کمک دوستان عربم کارهایی بکنم که نگاه ها حداقل برای نسل های آینده عوض بشه و یک فرد عرب مجبور نباشه بره فامیلش رو هویتش رو عوض کنه و به فامیل فارسی تبدیل کنه یا عرب بودنش رو انکار کنه تا تو جماعت فارس ها پذیرفته بشه و به مقبولیت برسه ولی متاسفم که با جماعت تندرویی زندگی میکنم  و سروکار دارم که میگن عربها دارن سعی میکنن بگن شهر عربی بوده 

شهری که با همه ادعاشون همه سنتهاش منسوخ شده و حتی تا سال چند سال پیش میراث فرهنگی نداشته 

واقعا نمیفهممشون 



موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۷/۱۲/۱۴
خورشید جاودان

نظرات  (۵)

۱۴ اسفند ۹۷ ، ۲۰:۳۱ لوستر اویز مدرن
افرین
سلام بر رفیق شفیق
حال شما؟خوبین؟
همین دیگه اومدم احوال بپرسم:)
پاسخ:
سلام خوش اومدین 
خوبم ممنون
می‌دونم که مسیر سختی در پیش داری (داریم)، ولی هیچ کار بزرگی نیست که بدون سختیِ مسیر ممکن باشه. دیدن آدم‌هایی که صادقانه برای از بین بردن نگاه‌های متعصبانه‌ی قومیتی تلاش می‌کنن، امیدوارکننده‌ترینِ چیزهاست، و به همین خاطر ازتون ممنونم...
پاسخ:
سلام 
وظیفه انسانی ماست که دست هموطنا و اقلیت ها رو بگیریم و همراه خودمون بالا ببریم
من تمام تلاشم رو میکنم برای موفقیت در این راه
راستی بزودی تصورم از آینده رو خواهم نوشت

ممنون برای این نگاه انسانی. امیدوارم تنهات نذاریم...

بابت تصور از آینده هم ممنون... میدونم که خوندنی میشه...

پاسخ:
امیدوارم
۲۸ اسفند ۹۷ ، ۱۵:۳۹ میله بدون پرچم
سلام
امیدوارم در سال جدید معجزه‌ای بشود و این ذهن‌های منجمد کمی گرم‌تر بشود. البته معجزه هم همینطوری به وقوع نمی‌پیوندد باید قدمی برداشت...
سال نو مبارک باشد.
پاسخ:
سلام 
سال نو مبارک
سال جدید سال بیدار کردن ذهنهای خشک و منجمد است به امید خدا
هرکس به نوبه خود قدمی بردارد 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی