تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

چهل و هفت محبوب

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۸ ق.ظ

قمارباز رو یک روزه خوندم 

و باید بگم بازهم این روس های شگفت انگیز باعث حیرت و لذت من شدند 

اولین کتاب از ادبیات روسیه قبل از ابلوموف جنایت و مکافات بود که نصفه نیمه رهاش کردم راستش به نظرم توضیحات کش دار و خسته کننده زیاد داشت بخاطر همین ترجیح دادم که به خوندنش ادامه ندم اما جریان ابلوموف فرق میکرد 

تو دنیای وبلاگستان یه دونه عمو رحیم داریم که اسم وبلاگش ابلوموف یه روز از سر کنجکاوی تو گوگل نوشتم ابلوموف و با کلی توضیح شیرین مواجه شدم ، بخاطر اینکه بفهمم بیماری ابلومویسم چیه کتاب ابلوموف رو از کتابخونه گرفتم و خوندم و یک دل نه صد دل عاشق ایلیا ایلیچ ابلوموف شدم هرچند که این کتابم مثل جنایت و مکافات توضیح اضافه داشت و وسوسه میشدم نیمه خونده رهاش کنم 

همچنان ابلوموف بین روس های دوست داشتنی یکه تازی میکرد تا بطور اتفاقی از طرف یه خانم و اقایی که تو نمایشگاه کتاب محلمون باهاشون اشنا شدم و مدت کوتاهی راجع به کتاب حرف زدیم برادران کارامازوف رو هدیه گرفتم و بعد یادداشتهای یک دیوانه و قمارباز رو خریدم و خوندم 

این همه گفتم که تهش بگم از این به بعد از روسهای دوست داشتنی هرچی گیرم بیاد میخونم چون من رو هیجان زده میکنن و حال دلمو تو این دنیای شلم شوربا خوب میکنن از طرفی کمی ذهنم رو هم درگیر میکنن چیزی که من حسابی ازش خوشم میاد

تا بحال از تولستوی چیزی نخوندم میشه لطف کنید آثارش رو معرفی کنید

و اینکه اگر کتاب دیگری از این مردم دوست داشتنی میشناسید معرفی کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۶
خورشید جاودان

نظرات  (۵)

جنگ و صلح را دریاب خورشید جان
جنگ و صلح...
آناکارنینا رو نیمه رها کردم
و من چخوف رو هم دوست دارم. 
و از روسها...
دن آرام هم نیمه رها شد... 
پاسخ:
ممنون از معرفیت
بعد از آشنایی با وبلاگ عمو رحیم، دوست دارم آبلوموف رو هم بخونم. 
پاسخ:
تو قسمت لینک وبلاگم پیداش کن
ابلوموف رو هم بخون
راستی نمیدونستم از وبلاگ قبلیم میخونی یادداشتهامو از سال ۹۵ ازت کامنت دارم 
یه یار وفادار داشتمو نمیدونستم😁
از تالستوی " مرگ ایوان ایلیچ " رو خوندم 
آناکارنینا و جنگ و صلح رو هنوز نه .
از داستایوفسکی  که این همه خوب باهاش ارتباط گرفتی :  " یادداشت هایی از خانه ی مردگان " و " ابله " رو هم می تونی بخونی.
حتا می تونی "خنده در تاریکی " ناباکوف رو هم امتحان کنی 
چخوف رو هم که دوست ِ قدیمی ات😉 نام بردن.

پاسخ:
ممنون بابت معرفیت
بعله...
😅😅💙

یه "من هم" از سر کامنت عمو رحیم جا افتاده.
وبلاگشونو میخونم. ابلوموفو هنوز همت نکردم!
...

گفت دوست قدیمیت 😊😊😊

پاسخ:
من که خبر نداشتم قدیمی هستی وفکر کردم گذرت بیافته هذیونامو میخونی
از سر بیکاری وبلاگ قدیمیم رو مرور میکردم یهو ازت چندتا کامنت دیدم
به هر حال چه قدیمی چه جدید خوبه که هستی 
و یکم وقتت رو با تانگوی چند نفره تلف میکنی😁

۲۸ تیر ۹۷ ، ۱۴:۳۷ میله بدون پرچم
سلام
از تولستوی می‌توان برای شروع رفت به سراغ مرگ ایوان ایلیچ ... اما از روس‌های دیگر غیر از داستایوسکی و گوگول و چخوف و تورگنیف به یاد کتاب کوچکی به اسم دل سگ از بولگاکف افتادم.
پاسخ:
سلام 
ممنون بابت معرفی کتاب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی