تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

پنجاه و سه - بینایی

پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۱۳ ب.ظ

خیلی سال پیش کتاب کوری  ساراماگورو بصورت پی دی اف خوندم 

خب از اونجایی که کتاب معروف و مطرحی هست دیگه لازم نیست ازش چیزی بگم هرچند در حدی هم نیستم که راجع به کتاب چیز خاصی بنویسم  و الان در حال خوندن کتاب بینایی از این نویسنده هستم 

این کتاب سیاسی ترین کتاب ساراماگو هست 

داستانش تا بحال به دلم نشسته و یه ردپایی از داستان کوری تو این کتابم هست 

بعد از بینایی هم قرار دوباره سالینجر خوانی رو شروع کنم 

 این روزا حس و حالم حس و حال داستان های سالینجر 

اتفاق هایی افتاده که گیج و سردرگمم و فکر میکنم به کمک سالینجر حال دلم خوب میشه 

کتابها از وقتی بچه بودم برام جنبه درمانی داشتن از اون روزی که عمو مجید سعی کرد من رو وارد جنگل انبوه کتابهاش کنه تا به امروز کتابها مثل داروهام عمل کردن 

تنها چیزی که باعث شد دوام بیارم عادت خوندن بود وگرنه تو این دنیای سخت کم اورده بودم و احتمالا اون لحظاتی که به مرگ فکر میکردم کار دست خودم داده بودم

زندگی با کتابها عوض میشه جوری که میتونی بگی قبل و بعد کتاب درست مثل بعد و قبل ازدواج


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۸
خورشید جاودان

نظرات  (۲)

کتاب کوری و یه دوست خیلی سال ها پیش بم معرفی کرد 
واقعا از خوندنش لذت بردم 
حالا هم تو بینایی و معرفی کردی 
برم اونو هم بخونم 

حال دلت همیشه خوب باشه 
حال خودت هم همین طور 

پاسخ:
فعلا  که در حال خوندنشم خوبه خوشم اومده
امیدوارم تو هم دوستش داشته باشی
ممنونم
انشالله حال دل همه خوب باشه
سلام 
امیدوارم حداقل با کتابها هم که شده حالت خوب باشه.
هیچوقت نتونستم سراغ کوری برم.شاید دلیلش بخاطر یه فیلم آسیای شرقی که از روش ساخته شده بوده .البته فیلم رو هم بخاطر اینکه کتابو میخواستم بخونم نیمه کاره رها کردم اما برا اینکه موضوع کتابو میدنم هنوز کشش لازم رفتن به سراغش رو ندارم
پاسخ:
سلام 
اشتباهی که من دچارش شدم 
قبل از خوندن گتسبی فیلمش  رو دیدم و نتونستم کتابو بخونم
ولی وقتی خوندم زمین تا اسمون جریانش فرق کرد
کتاب نسبت به فیلم خیلی فرق داره درمورد گتسبی که اینطور بود 
بخون حتی اگه فکر میکنی موضوعش رو میدونی 
بعد تفاوتش رو حس میکنی
در مورد حال خوب فقط یه گزینه برای من وجود داره اونم کتاب خوب میشم حتما با خوندن کتاب خوب میشم و حال و هوام عوض میشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی