تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

ینگه دنیا پول کلان

پنجشنبه, ۶ آبان ۱۴۰۰، ۰۶:۵۵ ق.ظ

این روزها که حالم بهتره در حال خوندن کتاب ینگه دنیا پول کلان نوشته جان دوس پاسوس هستم  کتابی ۸۰۰ صفحه ای که من ۳۰۰ صفحه ازش خوندم و از رویای آمریکایی میگه البته نه تایید بلکه پشت هر روایتش یه نقد به این موضوع هست اینم بگم من برداشت شخصی خودم رو میگم و اصلا خواننده حرفه ای نیستم که بخوام نظر اصولی بدم ولی این کتاب برای من تا این ۳۰۰ صفحه پر از حس اعتراض بود اعتراض پنهان شده در پس روایتها

و اینکه خیلی خیلی شبیه اوضاع این روزهای مردم ایرانه افرادی که دنبال رفاه و ثروت هستند ولی هرچه تلاش میکنند بهش نمیرسن و برعکس افرادی که صعودی در حال ثروتمند شدن هستند و کلا سر چشمه ثروتشون هم مشخص نیست 

درسته رویای آمریکایی برمیگرده به بیانیه استقلال و به مرور زمان ماهیتش عوض شده و درنهایت جنبه اقتصادی و سرمایه داریش بیشتر و پررنگ تر شده ولی نمونه بارز ایرانیش رو میشه بین اطرافیانمون دید شکاف طبقاتی که گاهی وقتی بهش فکر میکنم با یک چرای بزرگ، عمیق و دقیقا سیاهچاله وار و مهمتر از همه بی جواب روبرو میشم

ینگه دنیا پول کلان شهر کوچیک خودمه که روی ثروت خوابیده ولی همزمان تو خیابون وقتی چندتا ماشین پلاک اروندی خارجی  از کنارت رد میشن افرادی تا نیمه بدن تو سطل زباله فرو رفتن

ینگه دنیا پول کلان ادمها و دور و بری های من هستن که یکنفر فقط برای پیاده روی کتونی دو میلیون تومنی میخره که پاش راحت باشه اون یکی کل حقوقش دومیلیون تومنه

و ینگه دنیا پول کلان اون ادمایی هستن که وقتی میرن داروخانه دارو بگیرن سر قیمت گرون دارو تا خونه گریه میکنند که نتونستن  داروی ۹۰ تومنی بخرن و برعکس اون یکیا قرص مولتی ویتامین آلمانی میخرن ۱۵۰ تومن 

من فکر میکنم یه جا خدا ما رو به حال خودمون رها کرده 

ینگه دنیا پول کلان ماهستیم و اطرافیانمون

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۶
خورشید جاودان

نظرات  (۲)

سلام.

خیلی خوب بود.

مباد که خدا ما را به حال خودمون رها کند.

پاسخ:
گاهی فکر میکنم کلا از خلقتمونم پشیمون شده چه برسه رهامون کنه والا با این اوضاع بشریت حقم داره 
۱۲ آبان ۰۰ ، ۱۷:۴۷ میله بدون پرچم

سلام

یادآوری خوبی کردید. دوگانه اول را سالها قبل خوانده‌ام و این سومی در آن زمان ترجمه نشده بود. یا اگر شده بود موجود نبود. حالا وقتشه که برم سراغش در اولین فرصت.

دعا کنیم اگر دچار پول کلان شدیم ظرفیتش را داشته باشیم!

پاسخ:
سلام روزگارتون خوش 
من این کتاب رو از وبلاگ شما انتخاب کردم و خوشحالم که انتخاب عالی بود 
تو روزگار بیمارستان و درد در عرض ۵ روز ۶۰۰،صفحه اش رو خوندم از بس که جذاب بود 
اوستا کریم به ما زیر خط فقرا پول کلان بده ظرفیتش با ما😊

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی