تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

هفتاد

دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۱ ب.ظ

فعال اجتماعی  روزنامه نگار و از اقلیت های قومی بود

درمورد اون حس نژاد پرستی که بین جمعیت فارس و اقلیت های قومی وجود داره صحبت میکردیم و اینکه این حس برتر بودن فارس ها چقدر نفرت انگیزه 

گفتم مساله زمانی حل میشه که همه چه ما و چه اقلیت های قومی حتی مذهبی یه اصل ساده رو یاد بگیریم و به کار ببریم اصل ساده ی حرمت انسانی هر انسانی سوای جنسیت و قومیت و نژادش حرمت داره بهش احترام بگذاری اونم درست برخورد میکنه اینجوری به راحتی مساله عرب عجم ، فارس کرد، فارس لر ، فارس ترک حل میشه 

تو استانی مثل خوزستان که هم اقلیت ها زندگی میکنند هم مهاجرها برای کنار گذاشتن اون حس نژاد پرستی تنها راه چاره اینه 

محبت بی قید و شرط درد های دنیا رو خوب میکنه چه برسه زخمهایی که نژادپرستی به هم وطنامون زده 

سه سال تو منطقه محروم با عرب زبان ها زندگی کردم هیچوقت کلامی یا عملی انجام ندادم که نشونه برتری من باشه و همیشه با محبت و مهربانی باهاشون رفتار کردم وبهترین باز خورد ها رو گرفتم چون فقط به چشم انسان بهشون نگاه کردم و برخلاف تفکر رایج بین خیلی از همشهری هام بین ما مساله ی عرب و عجم جایی نداشت سعی کردم با علاقه به اداب و رسومشون چیزهایی ازشون یاد بگیرم همیشه به خودم میگفتم این بنده خداها به حد کافی فقر از همه مدلش رو تجربه کردن و همیشه تو حاشیه ی اجتماع بودن در حال حاضر تنها کاری که می تونم بکنم حفظ حرمت انسانی اوناس و محبت کردن به کوچیک و بزرگه که حال دلشون رو خوب میکنه 


در جواب گفت نگاهتون خیلی انسانی بهم اجازه بدین تعجب کنم که در این جامعه ای که به شدت تفکرات عجیب نژاد پرستی داره بطوری که احساس میکنه نژاد پرستی مثل آبی بودن آسمون بدیهیه شما چطور چنین افکار خوبی  دارید 

گفتم لطف دارید ولی میدونید با تعریف و تمجیدتون وظیفه من سنگین تر میشه 

هنوز خیلی راه مونده تا انسان واقعی شدن

باور کنید مهربان بودن خیلی سخت نیست 

تعجب نداره به راحتی میشه تصمیم گرفت مهربان باشی 

وقتی قلبت یه چیزی رو با تمام وجود بخواد دنیا جلودارت نیست من فقط به ندای قلبم گوش کردم 

مگه شاعر نگفته از محبت خارها گل میشود فقط خواستم اینو به خودم ثابت کنم 


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۶
خورشید جاودان

نظرات  (۱)

۲۷ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۲۳ میله بدون پرچم
آفرین آفرین
پاسخ:
لطف دارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی