تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

شیر سنگی

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۱۰ ق.ظ

تو منطقه ما فرهنگ ها اونقدر نزدیک بهم و دارای اشتراکات زیاده که خیلی وقتها لر عرب و فارس به معنای واقعی یکی هستند و نمیشه خیلی چیزها رو جدا کرد علاقه به موسیقی سنتی لری و عربی هم ریشه در گذشته ما داره در مورد خودم که خوندن اهنگ عراقی میحانه میحانه ناظم الغزالی توسط بابا بزرگم جز جدایی ناپذیر همه تابستونهای کودکیم بود بابا تو طارمه می نشست سیگار می کشید و زیر لب زمزمه میکرد و ما بچه های فراری از خواب هم تو حیاط دور و برش بازی میکردیم اما موسیقی سنتی بختیاری رو خودم کشف کردم بچه بودم که فیلم شیرسنگی رو دیدم اونقدر بچه که فقط از اون فیلم بازی علی نصیریان و صدای خاص عزت الله انتظامی تو ذهنم موند و اهنگ تیتراژ پایانیش 

مرجنگه مرجنگه خدا دونه جنگ تفنگه

مر زوره مر زوره خدا دونه دوره س ناجوره

امروز بعد سالها دوباره رفتم سراغ شیرسنگی  و با شنیدنش اهنگ تیتراژش به پهنای صورت اشک ریختم عجیب همیشه با اهنگ شیر علی مردون و اهنگ مرجنگه غم سنگینی رو دلم میشینه ولی از اون مدل غمهای شیرین 

بقول احسان عبدی پور زندگی ماها تو جنوب یه جورایی امیخته با غمه تو اوج شادی مراسم عروسی و اون نی انبان شاد  ته ته هاش یه غمی هست که ماها باهاش حال میکنیم

و این روزها بیشتر از هرچی به این فکر میکنم مر زوره مر زوره  خدا دونه دوره اس ناجوره

ولی دیگه برنو هم جواب نمیده 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۳
خورشید جاودان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی