تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

فلانری اوکانر

جمعه, ۱۱ فروردين ۱۴۰۲، ۰۳:۴۰ ب.ظ

 

یه کتاب  بنام آدم های روستایی خوب  از نویسنده ای بنام فلانری اوکانر گرفتم 

که بخونم

اسم نویسنده به نظرم جذاب بود تو دهنم تصور کردم که این نویسنده شبیه نقش اول فیلم کازابلانکا خوشتیپ و جذابه راستش این اسم قشنگ این تصور رو تو ذهنم بوجود اورد

ولی وقتی سرچ کردم کل تصوراتم بهم ریخت 

مری فلانری اوکانر نویسنده آمریکایی ای دل غافل فلانری اوکانر فامیل نویسنده بوده😁

بعد از این کشف در افق محو شدم و نتونستم کتاب رو بخونم

اخه این چه تصوری بود چرا من فکر کردم فلانری اوکانر مرده؟ اونم شبیه مرد خوشتیپ و جذاب فیلم کازابلانکا😂

گذشته از بخش طنزش نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم  و نخوندم بجاش ویکنت دونیم شده رو در عرض ۲۴ساعت تمام کردم و بیشتر ازقبل عاشق کالوینو شدم اولین کتاب بزرگسالی بود که تصویر،سازی شده بود و به جذابیت کتاب اضافه میکرد

علاوه بر این گیر دادن مادر جان به این کتاب هم عالی بود 

پرسید چی میخونی گفتم ویکنت دونیم شده براش توضیح دادم ویکنت لرد بارون و... القاب اشرافی هستند که در گذشته تو اروپا  به افراد میدادن و نهایتش بخشی از ماجرای نصف شدن مداردو رو براش گفتم

نگاه عجیبی بهم کرد و گفت بسم الله دا یو چنه ایخونی بخدا تو کَلویی

که ترجمه اش اینه مادر این چیه میخونی بخدا تو دیوانه ای

و این جمله برام خیلی آشناست و،شنیدنش عادیه چون موقع خوندن سلاخ خانه شماره پنج وونه گاتم همینو گفت🤣 

بهش گفتم دایه میخوام عروسکش رو هم درست کنم گفت عقل نداری چه کنم دیگه😁

مادر جان ما میگه یه چیز آسون بخون که منم وقت بیکاری بتونم بخونم همه اش کتابای عجیب غریب میخونی اونم خارجی 

موندم کتاب آسون از نظر ایشون چیه از کتابخونه براش بگیرم حداقل نیاد بگه دق کردم همه اش تو اتاقتی بیا بیرون 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۱۱
خورشید جاودان

نظرات  (۴)

سلام خورشید  (:

پاسخ:
سلام سلام 
یعنی قشنگ معلومه بدون کپی پیست یه چیزی کمه ها
ولی من زورگوی درونم دارم که وقتی فعال میشه خدا هم از پسش برنمیاد چه برسه شما🤣

" یعنی قشنگ معلومه بدون کپی پیست یه چیزی کمه ها "

کم لطفی نکن دیگه  !!! {لبخند}

این جمله کوتاه رو برای تست نوشتم

البته

اون کپی پیست رو از این جهت مثال زدم که

چون در محیطی باز زبون مادری غیر فارسی بزرگ شدم

که

سینتکس جملاتش   طبق اصول زبون محاوره ای فارسی نیست

و گاهی جای فعل و فاعل یا مبتدا و خبر برعکس فارسیه

در نتیجه 

گاهی جملاتم با اینکه فارسی نوشته شدن نامانوس هستند

برای همین بعد نوشتن هم چک می کنم اشتباه تایپی نداشته باشم

و هم

گاهی عباراتی رو در جمله پس و پیش می کنم تا کل جمله روون تر خونده و فهمیده بشه

 

{لبخند}

 

پاسخ:
بی خیال منم زبون مادریم فارسی نیست کلا تو قید و بند جمله بندیام نیستم اینجا آزادی هرجور دلت بخواد بنویسی
البته من فکر کردم کپی پیست برای اون مدل نوشتنه که بخشی از گفته خودمون رو که میخوای راجع بهش پاسخ بدی مینویسی
مدل جالب پاسخ دادن به کامنتا که ویژه بچه پاریسیه 😂

" البته من فکر کردم کپی پیست برای اون مدل نوشتنه که بخشی از گفته خودمون رو که میخوای راجع بهش پاسخ بدی مینویسی "

صد در صد درست فکر کردی !!! {لبخند}

خودم وقتی جوابت رو در مورد کپی پیست خوندم 

یه دفعه به ذهنم اومد که

نکنه خورشید فکر می کنه من منظورم

از کپی پیست

برداشتن جمله هایی 

از جاهای مختلف

و چسبوندنشون در بخش نظراته !!!

برای همین اون توضیحی رو دادم که

برای من

در واقع  دومین کاربرد کپی پیست

 در زمان نظر دادنه

اما در واقع

اولین کاربردش

که خیلی هم برام مهمه

انتخاب اون قسمت از نوشته نویسنده هست

که می خوام در موردش نظر بدم 

و چسبوندنش به اول نظرم

تا نویسنده وبلاگ دقیقا متوجه بشه

در مورد چی دارم باهاش حرف می زنم

{لبخند}

 

 

 

" مدل جالب پاسخ دادن به کامنتا که ویژه بچه پاریسیه "

{تعجب به توان دو !!!}

باورت میشه تو اولین نفری که متوجه شده ؟!!!

معلومه نه تنها کتاب خوان قهاری هستی

بلکه

ماشا الله حافظه خوبی هم داری

که

یه کاراکتر فرعی

در اثری به اون بزرگی رو

 یادت مونده

آفرین !!

و

اجازه می خوام

کلاهم رو

به افتخارت

از سرم بر دارم

{لبخند}

{هدیه}

{گل}

 

 

پ.ن :

می بینی چقدر من برای نداشتن شکلک

اذیت می شم ؟!! {غصه}

نصف هر نظر من فقط شکلکه !!!

{زبون}

لطفا یه ایمیل بزن به بلاگ اسکای

احتمال داره رمز  وبلاگت رو بهت بگن

 

پاسخ:
سلام
کتابخون قهار کجا و من کجا
فقط حافظم متاسفانه خوبه چون خیلی چیزا باید فراموش بشن که نمیشن😊
۱۵ فروردين ۰۲ ، ۱۴:۱۳ میله بدون پرچم

سلام

این جملات برای من هم جملاتی آشناست. مادر من هم مشابه این را همیشه میگه...

من هم اولین بار که از فلانری اوکانر کتابی خواندم این حس مشابه را داشتم. اسمش به این صورت کاملاً برای من هم مردانه بود.

پاسخ:
 سلام خدا روشکر حداقل تنها کسی نیستم که بهم میگن این چیه میخونی
خدا خیر بده این خانم فلانری اوکانر رو کل تصوراتم رو بهم ریخت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی