تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

تانگوی چند نفره

آرامشی که نیست در جنگی هم اگر حاضر نبودیم ، جنگی در ما حاضر بوده همیشه

بایگانی

مزدور

جمعه, ۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۱:۴۱ ب.ظ

روبروی کتابخونه ام ایستادم و کتابهام رو می شمارم سوای کتابهای بچگی و نوجوانیم که موریانه نابودش کرد و کتابهای متفرقه  و کتابهایی که از کتابخونه گرفتم و  آمارش رو ندارم  تابحال ۶۶ رمان خوب خوندم البته بطور دقیق باید بگم از سال ۹۴ که هدفمند رمان خوندن رو شروع کردم ۶۶ رمان خوندم و  این امار کتابهای کتابخونمه مطمئنم بیشتر از این کتاب خوندم ولی فراموش کردم

به دکتر گفتم تاحداقل  ۲۰۰ کتاب نخوندم نمیخوام از دنیا برم پس تمام تلاشت رو بکن که زنده نگهم داری میدونم خواب و خیاله ولی تنها چیزیه که میتونم بهش فکر کنم کاش واقعا همه چی دست دکترها بود اونوقت میتونستم بگم تا ۱۰۰۰ کتاب خوب نخوندم نمیخوام بمیرم حالا باید حساب کنم ۱۰۰۰ تا چند سال طول میکشه که وقت بخرم

 

تازگیا با یه نویسنده خوب اشنا شدم بنام هاوارد فاوست دوتا کتاب از این نویسنده از کتابخونه محلمون امانت گرفتم بنامهای مزدور و امریکایی مزدور ۱۹۰ صفحه است و داستانش برای من دوست داشتنی و جذابه  اونقدر جذاب که وقتی از کتابخونه برگشتم ظهر تا شب تمامش کردم درست شبیه جذابیت داستان های وونه گات وقتی تازه باهاش اشنا شده بودم

میله بدون پرچم همیشه توصیه میکرد بجای خرید کتاب عضو کتابخونه بشم ولی با اینکه عضو بودم یه جورایی نسبت به پیشنهادش جبهه گیری میکردم و گاهی عصبانی میشدم چون چندباری سرخورده از کتابخونه برگشته بودم خونه

تا وقتی روش انتخاب کتابش رو بهم گفت ، ورق برگشت و رفتن به کتابخونه به روش میله بدون پرچم به تفریحی شیرین و پیروزی بزرگی تبدیل شد

حالا دیگه خیلی لازم نیست به لیست از قبل نوشته شده تکیه کنم فقط کمی حوصله برای انتخاب کتاب لازمه

با این روش تونستم با هاوارد فاوست و کتاب مزدور اشنا بشم

حالا فکر کنم بخوام اونقدر زنده بمونم که همه رمان های خوب سه کتابخونه ی شهرمون و شهرهای اطرافش رو بخونم

شاید به جز رمان تصمیم بگیرم کل کتابها رو بخونم به نظرتون اینجوری پیش بره چندسال دیگه باید زنده بمونم؟😊

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۱۲
خورشید جاودان

نظرات  (۶)

۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۵:۲۱ زری シ‌‌‌

روش انتخاب کتاب از کتابخونه چجوری است ؟ :)))

پاسخ:
وقتی لیست نوشتی میتونی تو سایت نهاد کتابخونه های کشورجستجو کنی ببینی کجا کتاب داره از شهرت و کتابخونه های نزدیک شروع کن بعد میتونی تو سایت شهرها و شهرکهای نزدیک رو جستجو کنی هم فال هم تماشا سفرکوتاه و کتاب البته فکر کنم برای تهران و البرز جواب میده
روش بعد بی خیال لیست میشی و میری کتابخونه کتاب رو برمیداری چند صفحه اولش رو میخونی بالا پایینش کن خوشت اومد امانت بگیر😁
من از روش دوم بیشتر خوشم اومد چون محدود به یه لیست نمیشی و تنوع بیشتر میشه با نویسنده های جدید هم اشنا میشی

۱۲ آبان ۰۲ ، ۱۷:۰۱ زری シ‌‌‌

تشکر تشکر :))

پاسخ:
🌴🌴

نمی خوام با تعارف های کلیشه ای و جملات زرد امیدبخش بگم امیدوار باش که تا 1000 تا کتاب خوندن زنده می مونی ولی می دونم که تو این دنیا هر اتفاقی به هر دلیلی می تونه رخ بده و هیچ چی دلیل هیچی نیستف حتی بیماری دلیل مرگ نیست و هیچ کس نمی دونه تا چند تا کتاب بخونه زنده می مونه پس مثل همیشه بخون و از خوندن لذت ببر.

پاسخ:
من همیشه زندگیم رو با همین معیار قابل تحمل میکنم یه جور بازی فکریه
بچه بودم فکر میکردم اگر ده کتاب بخونم عموم که فوت شده و من دوستش داشتم برمیگرده بعدها که فهمیدم برگشتی در کار نیست به خودم گفتم ۱۰ کتاب میخونم خوشحال بشه 
حالا هم به دکترم گفتم تا ۱۰۰۰ کتاب زنده نگهم دارتا یه جورایی حال خودمو خوب کنم
۱۴ آبان ۰۲ ، ۱۷:۴۷ میله بدون پرچم

سلام

امشب خوب می‌خوابم (آیکون لبخند رضایت)

پاسخ:
ممنونم بابت راهنمایی اتون واقعا نجات بخش بود
حالا از کتابخونه گردی لذت میبرم

لپ تاپت هنوز درست نشده ؟

یا دنبال کتاب چاپی هستی 

یا مشغول گوش کردن کتاب صوتی

یادت میره این وسط

یه دنیا کتاب الکترونیکی در قالب هایی

مثل پی دی اف داریم که

با لپ تاپ  خوندنش زیاد سخت نیست

برای من که تقریبا تنها راه خوندن کتابه

تازه منهم مثل تو چشمام ضعیفه

{لبخند مظلومانه}

 

پاسخ:
لپ تاپ درست نشده و فکر کنم فعلا درست نشه

اگه هزینه تعمیر لپ تاپ بالاست و ارزش تعمیر نداره

بد نیست به داشتن تبلت فکر کنی

خوبیش اینه که در هر حالتی مخصوصا در حال خوابیدن  هم میشه خوندش

پاسخ:
چون چشمم اسیب دیده نمیتونم کلا به مدت زیاد از گوشی و تبلت و.. استفاده کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی